מה זה ניכיון שיקים בבנק

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים לעסק בעיה של תזרים מזומנים היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים. מבחינה מקצועית, תזרים מזומנים הוא מונח בניהול וחשבונאות המתייחס לתנועה של כסף מיחידה עסקית אחת ואליה לאורך תקופת זמן קצובה. אותה יחידה עסקית יכולה להיות עסק שלכם

האם שווה לקחת רכב ליסינג בעבודה?

אם בעבר רכב מהעבודה היה סמל סטטוס והטבה נחשקת בדמות מכונית חדשה עם תדלוק חופשי, הרי שכיום המצב כבר שונה – משרד האוצר הכביד את המס, שווי השימוש התייקר פי 2 ואפילו כמות התדלוק הוגבלה על ידי המעסיקים. ובכל זאת, לפעמים כדאי להמשיך בליסינג עם העבודה. מדוע? 

שווי השימוש ברכב צמוד החל לטפס בשנים האחרונות, וגם הדלק התייקר משמעותית. לכן, יותר ויותר עובדים ומעבידים שואלים את עצמם האם ליסינג עדיין כדאי, החלטנו להאיר את הנושא.

למה הליסינג התפעולי עדיין עובד?

עובדים מעדיפים להמשיך וליהנות מכל יתרונותיו של הליסינג התפעולי. העובדות מדברות בעד עצמן: רק כ- 2% מחזירים את הרכב וקונים במקומו רכב פרטי. הם רוצים אוטו מהעבודה כי זה נותן להם ראש שקט. כמו כן, בחברות הגדולות ניסו בהתחלה לבדוק אם ניתן לרכוש מיבואנים ציי רכבים – אך היה זה רק טרנד קצר מאוד, שכבר נעלם. הליסינג התפעולי חי, קיים ובועט.

השינוי המשמעותי היחידי שקרה הוא שהחברות החלו להגביל את צריכת הדלק, אם כי גם זו גבוהה משמעותית מהכמות הממוצעת שבעלי המוכניות הפרטיות משלמים עליה מדי שנה. בכל מקרה, גם למרות ששווי השימוש עלה יחסית לשנים הקודמות, הרי שהוא תוכנן בזמן שמחיר הדלק היה נמוך יותר. כיום, לאחר שמחירו של הדלק התייקר, שווי השימוש ברכב מתגמד, וכך הופכת מכונית מהעבודה לפתרון האידיאלי עבור העובדים.

מתי כדאי לבחור באופציה של רכב ליסינג בעבודה?

נוכח השינויים שקרו בשנה האחרונה ולשינויים שעוד צפויים בעתיד הקרוב בנושא המיסוי הירוק ובמנגנון חישוב שווי השימוש, משתמשים רבים חשים מבולבלים ואובדי עצות. לכן, ריכזנו עבורכם מספר שאלות נפוצות, ונתנו מענה עליהן:

ש: האם להישאר על רכב ליסינג בעבודה או לעזוב?

ת: עליכם לברר מהי העלאת השכר שתקבלו במידה ותעזבו את הליסינג. לרוב, העלאת השכר שלכם תלויה בצורך של המעסיק בכך שתהיה לכם מכונית. אם למשל אתם טכנאים, אנשי מכירות או עובדי-שטח – לא תקבלו העלאת שכר גבוהה, כי למעסיק חשוב שיהיה לכם רכב צמוד. לעתים עדיף ליהנות מתוספת שכר, אם יש לכם אלטרנטיבות תחבורה טובות – רכבת, אוטובוס, אופניים או אם יש לבן/ת הזוג רכב. עם זאת, במידה והקילומטרז' השנתי שלכם חוצה את ה- 20,000 ק"מ, שווה לדבוק בליסינג.

ש: איזו מכונית כדאי לקחת בליסינג?

ת: תמיד כדאי לבחור במכונית המתאימה ביותר לצורכיכם היומיומיים, וזה טיפ לחיים. אם אין צורך להסיע ילדים ולהוביל מטען גדול במיוחד, אפשר להסתפק בהחלט ברכב קטן, והשווי שלהם אטרקטיבי יותר בהשוואה לרכב משפחתי. אם זאת, אל תוותרו על נוחות.

מודעות: