מה זה ניכיון שיקים בבנק

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים לעסק בעיה של תזרים מזומנים היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים. מבחינה מקצועית, תזרים מזומנים הוא מונח בניהול וחשבונאות המתייחס לתנועה של כסף מיחידה עסקית אחת ואליה לאורך תקופת זמן קצובה. אותה יחידה עסקית יכולה להיות עסק שלכם

מהו פרויקט התגליות הגדול בעולם בתחום הקידוחים

כאשר מדובר על עבודות קידוחים, הרי שלא עם, אפשר למצוא לא מעט תגליות מפתיעות במיוחד, שיכולות להוביל כמובן להשלכות משמעותיות מאד לא רק על מדינה אחת – אלא על האזור כולו. כך בעצם, אפשר לומר שפרויקט לוויתן, הוא בדיוק הפרויקט שמדגים זאת היטב. פרויקט לוויתן, הוא הפרויקט לחיפוש גז טבעי בים התיכון – פרויקט אשר בשנת 2010 תגלה כהצלחה מסחררת, שכן נתגלו מאגרים ענקיים שלגז טבעי. כיום כמובן, עובדים על פרויקט ענק בתחום התשתיות, לצורך שינוע הגז שנמצא במסגרת אותו קידוח.

 ולמה זה גדול כל כך?

  • מאגרים גדולים – מאגרי הגז הטבעי שנתגלו במסגרת קידוח לוויתן, הוא מאגר גדול מאד, בוודאי ביחס לגודל של מדינת ישראל. על כן, כאשר הוקמה ועדת שישינסקי, אחת השאלות המרכזיות שעלו היו בשאלה מה יעשה עם עודפי הגז. ברור שחלק צריך לשנע לתוך מדינת ישראל – ולצורך כך יש צורך בתשתיות מתאימות. כמו כן, יש צורך בתשתיות עבור מטרה נוספת – שינוע הגז הטבעי למדינות נוספות.
  • צינורות לרחבי העולם – הגילוי העצום של מאגרי גז הטבעי, הובילה למסקנה חשובה מאד  – אפשר לנצל קידוחים אלו, לטובת הובלת ושינוע הגז הטבעי למדינות נוספות ברחבי העולם. מאחר שהמדינות שגובלות עם ישראל בחלקן ממילא לא יעשו בכך שימוש, הרי שישראל תרצה לשנע את הגז הטבעי למדינות רחוקות יותר. הדבר מחייב כמובן להקים תשתיות ענק, להובלת גז טבעי במשך אלפי קילומטרים במהירות, מאותם קידוחים שהם לחופי ישראל – ועד למדינות באירופה, ומכאן הצורך בהקמת פרויקט תשתיות ענק.
  • הכי גדול בעולם? – האם קידוח לוויתן הוא הכי גדול בעולם מבחינת התשתיות שמוקמות עבורו? אין ספק שאלו הן התשתיות הגדולות ביותר בישראל ובכל אזור המזרח התיכון בכל מה שנוגע לקידוחים. אפשר שבהמשך, התשתיות שלו יעקפו את הפרויקט הרוסי לייצוא גז, ואז הוא יהיה הגדול בעולם.

 ומה יהיה בעתיד?

אין ספק שהתשתיות עבור קידוח לוויתן רק ילכו, יגדלו ויתרחבו ככל שהשנים יעברו – ויהיה בוודאי מרתק לעקוב אחרי פרויקט זה.

מודעות: