מה זה ניכיון שיקים בבנק

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים לעסק בעיה של תזרים מזומנים היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים. מבחינה מקצועית, תזרים מזומנים הוא מונח בניהול וחשבונאות המתייחס לתנועה של כסף מיחידה עסקית אחת ואליה לאורך תקופת זמן קצובה. אותה יחידה עסקית יכולה להיות עסק שלכם

פיצויים לנפגעי תאונות עבודה

פיצויים לנפגעי תאונות עבודה כל מה שאתם צריכים לדעת

חוק ביטוח לאומי קובע כי ניתן לקבל פיצויים לאחר תאונות דרכים בעבודה או תאונות עבודה. במאמר הבא נסביר מה כולל כיסוי תאונת עבודה וכיצד ניתן לממש אותו על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

עובדים בישראל יכולים לממש שורה ארוכה של זכויות לאחר תאונות עבודה או תאונות דרכים המתקיימות בעבודה. על פיחוק הביטוח הלאומי, תאונת עבודה מוגדרת בתור תאונה שאירעה לאדם תוך כדי עבודתו אצל מעסיק או מטעמו. ההגדרה הזו כוללת את כל הפעילויות הקשורות לעבודה ואינה מבחינה בין הפעלת מלגזה לבין עובדי צווארון כחול. ההגדרה תקפה גם בתאונת דרכים בדרך למקום העבודה, תאונה במהלך העבודה ותאונה בדרך הביתה שיכולה להיות תאונת דרכים או נפילה.

על אף הזכויות הרבות אותן יכולים לקבל עובדים בישראל, רבים לא מבינים לעומק את משמעות החוק. תאונה מוכרת כתאונת עבודה רק במידה ומתקיים קשר סיבתי בין התאונה לבין הנזק. אדם הנופל מפיגום ונפצע בגב יכול להוכיח את הקשר הזה בקלות, אך אדם הסובל מנזק נפשי או אירוע מוחי עלול להתקשות.

כיצד מקבלים פיצוי על תאונות דרכים ותאונות עבודה?

אלו התנאים שכדאי לבדוק לפני שמגישים תביעה המבוססת על חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים או לצורך כיסוי תאונת עבודה:

  • בדיקת נסיבות התאונה
  • קיום המבחנים הקבועים בחוק המוסד לביטוח לאומי בקשר לתאונות עבודה
  • דיווח למשרד העבודה על התאונה
  • חקירת התאונה והצגת ממצאים
  • מילוי הטפסים בצורה נכונה והגשתם למוסד לביטוח לאומי
  • קיומה של עילה לתביעה במסגרת אזרחית

השאלה העיקרית בהינתן התנאים הקיימים עבור הגשת תביעה היא האם עדיף לומר כי התאונה היא תאונת עבודה, או שמא תאונת דרכים. במידה ומדובר על תאונת עבודה לא קיימת אפשרות לבחור. על העובד למצות את זכויותיו במוסד לביטוח לאומי. אם הוא בוחר לא לעשות כך ולוותר על תביעת הזכויות, הוא עלול לצאת נפסד. בתביעה האזרחית ינוכו לו כספים שהיו אמורים להגיע לרשותו במסגרת תביעה למוסד לביטוח לאומי. במילים אחרות, אין סיבה לוותר על הגשת תביעה בגין תאונות עבודה גם כאשר מדובר על תאונת דרכים.

פיצויים לנפגעי תאונות עבודה – עיקרי הזכויות להן זכאי עובד

כיסוי תאונת עבודה כולל שלושה נושאים עיקריים:

א. דמי מחלה – עובד שנפגע בתאונת עבודה רשאי להיעדר ולקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי.

ב. נכות – לאחר 91 ימים זכאי הנפגע להגיש תביעה עבור קביעת דרגת נכות. ועדות רפואיות קובעות את רמת הנכות ויכולות להקציב עבור העובד פיצוי קבוע.

ג. טיפולים רפואיים – החוק מעניק לעובד אפשרות לקבל טיפולים רפואיים הכוללים תקופת החלמה, התאוששות ושיקום.

לסיכום, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים רלוונטי רק עבור אדם שנפגע בתאונות אזרחיות מן הסוג הזה. מנגד, בכל מקרה של תאונת עבודה עדיף לבדוק את הכיסוי הניתן על ידי חוק הביטוח הלאומי. 

מודעות: