מה זה ניכיון שיקים בבנק

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים לעסק בעיה של תזרים מזומנים היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים. מבחינה מקצועית, תזרים מזומנים הוא מונח בניהול וחשבונאות המתייחס לתנועה של כסף מיחידה עסקית אחת ואליה לאורך תקופת זמן קצובה. אותה יחידה עסקית יכולה להיות עסק שלכם

מה מצאו בעבודות קידוח בקישון?

נחל הקישון מפורסם אמנם בשל לא מעט עובדות, חלקן חיוביות יותר וחלקן פחות. אולם, כמה מכם ידעו שנחל הקישון מפורסם, בשל הסיכוי הגבוה למצוא בו יהלומים? מדובר על נושא אשר נמצא בטיפול לפחות כ15 שנה, ועם זאת, רוב האנשים לא שמעו על קידוחים בצפון שנעשים באזור הקישון. קידוחים אלו נעשים בשל נבואה מיוחדת של הרבי מילובוויטש, שניבא לאריה גוראל כי באזור הקישון ימצאו אבנים יקרות – מה שהוביל את גוראל להקים חברה, לקבל רישיון, ולהתחיל לקדוח באזור הקישון.

 ומה מצאו בקידוחים בנחל קישון?

  • מינרלים אינדיקטורים – לפני הכל, בתחילת העבודה של קידוחים באזור הצפון, מצאו לא מעט מינרלים  שהם אינדיקטורים – כלומר, אלו הם מינרלים אשר מצביעים על סיכוי גבוה להימצאות של יהלומים ואבני חן בתוך האזור. מאחר שכידוע יהלומים ואבני חן הם בעלי הרכב מינרלים ייחודי, הרי שאם מוצאים את המינרלים הללו במנותק מהיהלומים ואבני החן – אפשר שהאחרונים אכן נמצאים באזור. מדובר על מינרלים כמו  ספינל, אילמנטי וגארנט.
  • אבני חן – בעבודות קידוח שנעשו באזור הקישון, נמצאו אבני חן. מדובר על  ספיר ועל אודם, שנחשבות לאבני חן יוקרתיות ומיוחדות, ואשר זהותן אושרה ע"י מחקרים מדעיים. בתחילת שנת 2013, דווח אף כי נמצאה אבן ספיר גדולה יחסית, והדבר נחשב לגילוי מרעיש. עוד גילוי מיוחד היה של אבן בשם מואסניט – זוהי אבן חן יקרה מאד, ואפשר שהיא המואסניט הגדולה ביותר שנתגלתה אי פעם במסגרת עבודות קידוח.
  • יהלומים – זו כמובן גולת הקודרת של עבודות קידוחים בצפון באזור הקישון. התברר שנבואתו של הרבי התממשה, ואכן באזור הקישון נמצאו יהלומים. נכון לשנת 2014, נמצאו סה"כ כ75 יהלומים שונים – מתוכם 42 הם מיקרו, ועוד 34 הם מאקרו.

 ומה צופן העתיד?

כמובן שהעבודות באזור הקישון עדיין בעיצומן, ומבצעים קידוחים באזור זה מעת לעת. אפשר שבעתיד, אכן יתגלו עוד אבני חן נוספות, וכן יהלומים שונים בגדלים משתנים.

מודעות: