מה זה ניכיון שיקים בבנק

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים לעסק בעיה של תזרים מזומנים היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים. מבחינה מקצועית, תזרים מזומנים הוא מונח בניהול וחשבונאות המתייחס לתנועה של כסף מיחידה עסקית אחת ואליה לאורך תקופת זמן קצובה. אותה יחידה עסקית יכולה להיות עסק שלכם

פוליסות חיסכון

מה הן פוליסות חיסכון והאם הן באמת חוסכות?

בזמן האחרון, אנחנו שומעים יותר ויותר על פוליסות חיסכון כאלה ואחרון אשר מוצעות לציבור הרחב. הגם שלא מדובר על שיטה חדשה במיוחד, והיא קיימת כבר כמעט עשור, הרי שבשנה האחרונה היא סוף סוף שברה שיא חיובי, והפכה להיות הדבר הבא בתחום החיסכון. נראה שהציבור הישראלי הבין כי כיום יש לו אפיק חדש להשקעה. אבל מה הן פוליסות החיסכון והאם הן באמת חוסכות כפי שזה נראה?

כך פועלת פוליסות חיסכון

  • פוליסת ביטוח – פוליסות חיסכון הן בעצם פוליסות אשר חברות הביטוח מציעות. אלא שבשונה מפוליסות ביטוח רגילות – כאן מדובר בעצם על תוכנית חיסכון. הפוליסות עצמן מושקעות בכמה מסלולים השקעה שונים, וכאמור בסיום ניתן לפדות אותן וליהנות מן הכסף.
  • השקעה נמוכה – אחד מן היתרונות של פוליסות החיסכון, הוא בכך שבניגוד לתיקי השקעות, אפשר להשקיע בהן גם סכומים נמוכים, ולהפריש גם סכומים אשר נעים סביב הטווח של 100-300 ₪ מדי חודש בחודשו. כמובן שאפשר גם להשקיע סכומים גבוהים יותר. כך, אפשר להתחיל חיסכון לילדים, למבוגרים, וכיו"ב.
  • ביטחון – אחד מהיתרונות החשובים של פוליסות החיסכון, הוא בביטחון שהן מעניקות. בניגוד לתיקי השקעות שיכולים כמובן ליפול מסיבות שונות ואז יש צורך לפדותם מהר, הרי שפוליסות החיסכון הן מטעם חברות הביטוח, שיש להן מנגנונים הרבה יותר חזקים ואמינים.
  • דמי ניהול ועמלות – בניגוד לבנקים, בפוליסות החיסכון אין כלל עמלות. גם דמי המשמרת שהבנקים גובים אחת לכמה חדשים לא קיימים כאן. הדבר היחיד שנגבה אלו דמי ניהול בשיעור שנע בין 1% ל2% משווי ההשקעה.

והאם חוסכים איתן?

חשוב מאד לציין, כי פוליסות חיסכון מותאמות בעיקר למי שמבקש לחסוך לטווח הארוך, ובכל פעם להשקיע סכום קטן, שיצטבר אט אט, בצורה בטוחה – אך הוא יוכל ליהנות גם מתשואה שהיא לרוב טובה יותר מזו של הבנקים. כיום, שיטה זו נפוצה מאד בקרב משפחות צעירות, שמתחילות לחסוך לילדים עוד מרגע לידתם.

מודעות: