מה זה ניכיון שיקים בבנק

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים לעסק בעיה של תזרים מזומנים היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים. מבחינה מקצועית, תזרים מזומנים הוא מונח בניהול וחשבונאות המתייחס לתנועה של כסף מיחידה עסקית אחת ואליה לאורך תקופת זמן קצובה. אותה יחידה עסקית יכולה להיות עסק שלכם

טיפים לקראת יום הצרכן הבינלאומי

יום הצרכן הבינלאומי מצויין בארץ משנת 1983 והוא חל ביום ה 3 למרץ בכל שנה. היום נועד להגביר את המודעות של הצרכנים לזכויותיהם ולשמירה עליהן. במאמר זה נעלה מספר טיפים ועצות בתחום זה על מנת לגרום לצריכה נכונה ומועילה.

חשוב לזכור כי בעולם המערבי מזוהה צריכת יתר עם אחת הבעיות הגדולות הקשורות גם לניצול מהיר והרסני של משאבי הטבע שלנו, גם עם ייצור פסולת בכמויות הרסניות לסביבה וגם עם שימוש יתר באנרגייה מזהמת הדרושה לייצור את כל אותו עודף המוצרים שמוצאים את דרכם לפח מהר מידי. צרכנות נכונה קשורה גם לזכויות הצרכן, אבל גם לשמירה על איכות הסביבה.

מהי מגילת זכויות הצרכן

מגילת זכויות הצרכן כוללת שמונה זכויות בסיסיות המגיעות לכל צרכן והן:

  • זכות הבטיחות
  • זכות המידע
  • הזכות לבחור
  • הזכות להישמע
  • הזכות לקבלת צרכים בסיסיים
  • הזכות לפיצוי
  • הזכות לחינוך
  • הזכות לסביבה בריאה

יום הצרכנות הבינלאומי מתמקד בנושאים מגוונים ולא באופן נקודתי בצרכנות כזו או אחרת. חשוב להזכיר כי עצמאיים רבים זכאים לקבל החזרי מס על המוצרים שהם רוכשים כאשר מוצרים אלה קשורים לעיסוק שלהם במישרין או בעקיפין. כך ניתן לקבל החזרי מע"מ על רכישת צרכי משרד, הוצאות טלפון ורכב באחוז מסויים וכדומה.

להלן כמה טיפים לצרכנות נכונה

השוו ובידקו – כיום לכל מוצר בשוק יש מוצר מתחרה. אתרי האינטרנט מאפשרים לנו לבדוק את רוב המוצרים, את היתרונות שלהם ואת מחירם. על מנת לצרוך מוצרים באופן ראוי יש לעשות השוואת מחירים ואיכויות לפני שמחליטים לרכוש מוצר או שירות מסויים.

בדקו בעיניים – כיום מתנהל מסחר רחב באינטרנט ויש מוצרים מוכרים שניתן לרכוש אותם ללא דאגה לאחר בירור והשוואה, ובמיוחד שירותים כמו שירותי תיירות ונסיעות וכדומה. אבל כאשר מדובר במוצרים שאינם מוכרים לכם אין להסתפק במידע של המשווק או בצילומים שהוא מעלה באתר שלו. מומלץ לצאת לאולמות התצוגה ולבדוק את המוצרים בעיניים ובידיים. הדבר נכון כאשר רוכשים רהיטים, כלי מטבח ואוכל, מקלחונים וכלים סניטאריים, צמחים לגינה וכיוצא באלה.

בדקו תאריכי ייצור ותפוגה – למוצרים מתכלים כמו  מוצרי מזון מסוגים שונים יש תאריך ייצור ותאריך תפוגה. בכל רכישה יש לבדוק תאריכים אלה כדי לא למצוא את עצמכם עם מוצר שפג תוקפו לפני כמה שבועות או ימים.

בדקו המידע על גבי האריזה – לא משנה איזה מוצר אתם רוכשים בדקו את המידע שעל גבי האריזה והיו בטוחים כי מה שאתם משלמים עליו הוא הדבר שאתם מקבלים. הדבר נכון במיוחד למוצרי חשמל ואלקטרוניקה, צעצועים, משחקים, מתקני כושר ודברי ספורט וכדומה.

אל תסמכו על מידות – בעת רכישת בגדים אל תסמכו על המידות המצויינות על גבי הפריט. ליצרנים שונים יש מידות שונות המתייחסות למידות הסטנדרטיות. לכן, חשוב למדוד כל פריט לבוש ולוודא כי הוא מתאים לכם במדוייק.

והכי חשוב – רכשו רק מה שאתם באמת צריכים ובכך תעזרו לשמור על הסביבה של כולנו.

מודעות: