מה זה ניכיון שיקים בבנק

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים לעסק בעיה של תזרים מזומנים היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים. מבחינה מקצועית, תזרים מזומנים הוא מונח בניהול וחשבונאות המתייחס לתנועה של כסף מיחידה עסקית אחת ואליה לאורך תקופת זמן קצובה. אותה יחידה עסקית יכולה להיות עסק שלכם

השקעה בפיתוח עצמי: לימודים וקריירה כבר מגיל צעיר

אין כל צל של ספק כי כיום אנו רואים שהשקעה בלימודים משתלמת בטווח הקצר והארוך עבור כל אחת ואחד. נראה כי מן הסתם היא עוזרת להיפתח אל אופקים חדשים, מייצרת יתרון בשוק התעסוקה ומאפשרת גמישות רבה ביותר בעת מעבר בין עבודות שונות. ההשקעה תלויה כמובן מטבע הדברים במוטיבציה האישית וביכולות של הסטודנט, אולם ניתן להכיר בה בתור פקטור משמעותי ביותר לקביעת הצלחה בקריירה. יחד עם זאת, לא תמיד הצורך בהשקעה בקריירה עולה בקנה אחד עם השאיפה להשיג הצטיינות גם בלימודים.

האמת היא כי הדרך הטובה ביותר ליצור חיבור מוצלח בין לימודים לבין קריירה היא מן הסתם באמצעות הטמעת עקרונות נכונים כבר מגיל צעיר. במקום לחכות עד אחרי השחרור מן הצבא או לחזור מטיול בחו"ל ישירות אל מסלול לימודים מגביל, אפשר להתרגל לרעיון בבית הספר. פיתוח מגיל צעיר מחזק את תחושת הביטחון העצמי ומייצר ערך מוסף גם במהלך לימודים באוניברסיטה, במכללה ובכל מקום אחר.

כיצד לומדים על השקעה בלימודים?

בניגוד למה שנהוג לחשוב כיום, ילדים בגיל צעיר לא תמיד מבינים את הקשר בין לימודים לבין קריירה. הם מרוכזים במה שקורה כאן ועכשיו וקשה לשכנע אותם בכך שהציונים בבית הספר יקבעו בין היתר את גובה השכר שלהם. על מנת לעזור בנושא הזה וללמד ילדים על השקעה בקריירה והלימודים יש להקפיד על הכללים הבאים:

א. סיבה ותוצאה – חשוב להדגיש בעיני הילדים את הנושא של סיבה ותוצאה, להראות להם דוגמאות ולא לשכוח להוות דוגמא אישית.

ב. עידוד – לכל אדם יש גורמי מוטיבציה אחרים. רצוי לנסות ולזהות את הגורם המעודד ילדים ללימודים ולהתמיד בכך.

ג. תגמול מיידי – לפעמים הדרך הטובה ביותר לייצר מחויבות ללימודים בקרב צעירים היא באמצעות תגמול מיידי. התגמול יכול להיות מענק כספי, מתנה או כל דבר אחר המעלה חיוך בקרב הצעירים וגורם להם להשקיע עוד קצת בלימודים. כך ניתן לשפר את שוק התעסוקה ולהבטיח קריירה מתגמלת.

מודעות: