מה זה ניכיון שיקים בבנק

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים לעסק בעיה של תזרים מזומנים היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים. מבחינה מקצועית, תזרים מזומנים הוא מונח בניהול וחשבונאות המתייחס לתנועה של כסף מיחידה עסקית אחת ואליה לאורך תקופת זמן קצובה. אותה יחידה עסקית יכולה להיות עסק שלכם

הלוואה עסקית בערבות המדינה

מה זה הלוואה עסקית בערבות המדינה?

הלוואה עסקית בערבות המדינה היא פתרון נהדר גם ליזמים המעוניינים לפתוח עסק וגם לעסקים קיימים הזקוקים לגישור פערי תזרים בחשבון החברה. למדינה יש אינטרס לעזוב לעסקים בישראל, בעיקר לפיתוח וקיום של עסקים קטנים עד בינוניים כיוון שאלה מספקים את רוב מקומות העבודה לאזרחים ומסייעים לפיתוח הכלכלה והתעשייה בישראל. כיום חצי מהבקשות המוגשות להלוואה בערבות המדינה לא מאושרות ולכן אם אתם רוצים להגדיל את הסיכוי שלכם באופן ממשי ומהותי כדאי יהיה להיצמד לגוף מקצועי ומנוסה בתחום הליווי והייעוץ לעסקים שיוכל לסייע לכם בהכנת תוכנית עסקית מקצועית וליווי לאורך התהליך משלבי התוכנית והבקשה ועד קבלת הכסף.

מהי הלוואה בערבות המדינה ומדוע היא עדיפה על הלוואות אחרות?

הלוואה לעסקים בערבות מדינה היא הלוואה הניתנת על ידי הבנקים המשתפים פעולה עם המדינה לאחר שזכו במכרז בנושא, כאשר קרן בערבות המדינה ומשרד האוצר יהיו ערבים לבנק על ההלוואה שלכם. כלומר לבנק אין סיכון במתן ההלוואה כיוון שבמקרה ולא תעמדו בתשלומי ההלוואה הבנק יקבל את הכסף מהמדינה והמדינה תפתח בהליכי הוצאה לפועל נגדכם ללא מעורבות הבנק. להלוואה בערבות המדינה יש כמה וכמה יתרונות נהדרים:

  • המדינה מספקת לכם את רוב הביטחונות על ההלוואה (אתם צריכים להציג בטוחות בגובה נמוך בהרבה מאשר הלוואות אחרות.
  • תוכלו ליהנות מריבית נמוכה מאוד – בדרך כלל לא יותר מפריים + 3%.
  • החזר ארוך טווח – בדרך כלל ל5 שנים.
  • ניתנת אפשרות לתקופת גרייס של חצי שנה בה תשלמו רק את הריבית ולא את הקרן.
  • הלוואה זו איננה חלק מהאובליגו שלכם בבנק.

אילו מסלולי הלוואה עסקית בערבות המדינה קיימים?

  • הלוואה לעסקים חדשים – הלוואה הניתנת ליזמים המעוניינים להקים עסק חדש או נמצאים בהליכי הקמה של עסק חדש. כידוע קשה מאוד לחסוך מספיק כסף לפתיחה ותפעול שוטף של עסק ולכן המדינה מאפשרת בהצגת הון אישי בגובה 30% מסך הבקשה של היזם, לקבל הלוואה בערבות המדינה שתשלים לו את הסכום הנדרש לו לפתיחה ותפעול ראשוני של העסק.
  • הלוואה לענייני תזרים – עסקים קיימים המתקשים לעמוד בהחזרים החודשיים וחווים קשיי תזרים, בעיקר בשל עלויות לספקים, ייבוא/ייצוא ורכישת סחורות טרם יצירת ההכנסה ממכירתן – יכולה להתאים לעסקים מסוג זה.
  • הלוואה לעסקים גדולים יותר – עד 8% מסך המחזור השנתי של העסק ומיועד בעיקר לבעלי עסקים הזקוקים לכסף כדי לשדרג אותו. למשל על ידי פתיחת סניף חדש או מחלקה חדשה ובהנחה שהתחזיות הצפויות יראו כי הכסף בהחלט יעזור לשדרוג מקצועי וכלכלי את העסק.

את הבקשה להלוואה בערבות המדינה מגישים לאחת הקרנות בערבות המדינה העובדות עם משרד האוצר והממשלה בנושא זה. מומלץ להיצמד ליועץ עסקי מנוסה שיסייע לכם בהכנת התוכנית העסקית וילווה אתכם בתהליך עד שלבי קבלת הכסף אחרת אתם עלולים להמתין כמה חודשים לשווא ולהתאכזב מכך שאופן בקשה לקוי או לא משכנע מספיק פגם ביכולת שלכם לקבל את ההלוואה.

מודעות: