מה זה ניכיון שיקים בבנק

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים לעסק בעיה של תזרים מזומנים היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים. מבחינה מקצועית, תזרים מזומנים הוא מונח בניהול וחשבונאות המתייחס לתנועה של כסף מיחידה עסקית אחת ואליה לאורך תקופת זמן קצובה. אותה יחידה עסקית יכולה להיות עסק שלכם

הכל על השקעה במניית דלק קידוחים

מחפשים אפיק השקעה לטווח הארוך? כפי שאתם יודעים, יש לכם מגוון רחב יחסית של אפשרויות להשקעות, ובין השאר, יש לכם אפשרות לבצע השקעה במניות בשוק ההון. כמובן שהשקעה שכזו טומנת בתוכה סיכון מסוים, ובכל זאת – יש לא מעט אנשים שמחשיבים את עצמם כמשקיעים סולידיים, ועדיין בוחרים לבצע השקעה במניות, שנחשבות אמינות יחסית. כך עולה השאלה, האם ההשקעה במניה כמו מניית דלק קידוחים נחשבת לטובה לטווח הקרוב והארוך כאחד.

מניית דלק קידוחים – על המניה ועל החברה

  • מהי דלק קידוחים? – מאחורי מניית דלק קידוחים עומדת החברה עצמה, שמהווה שותפות מוגבלת שפועלת כ 20 שנה. המאמץ המרכזי של דלק קידוחים, הוא לבצע קידוחים וחיפוש אחר מאגרי גז ונפט. כפי שניתן לדעת מהשם, מי שעומדת מאחורי השותפות היא חברת דלק. החברה בצעם מבססת את עצמה בכל פעם על חתימת הסכמי שיתוף עם גורמים נוספים בתעשייה, וכך נוצרים הרווחים לחברה.
  • מה מצב המניה? – ניכר כי מניית דלק קידוחים יכולה בהחלט להתאים למי שמחפש השקעה לטווח הארוך, לפחות בהסתמך על השנה האחרונה. בחודשים האחרונים המניה הזו נתנה תשואה של כמעט 5% למי שהשקיע בה, ומתחילת השנה מדובר על יותר מ6%. בסך הכללי נכון לסוף 2013, המניה נתנה תשואה של 27%, ומכאן מדובר על עליה משמעותית מאד.
  • מה יהיה בעתיד? – יש לזכור כי השקעה במניות היא תמיד השקעה עם מרכיב של סיכון. כמובן שיש סיכוי כימניית דלק קידוחים תרד עם הזמן, ועם זאת יש כמובן לקחת בחשבון כי בהסתמך על השנה האחרונה – מדבור על מניה עם ביקוש קשיח למדי שערכה הולך ועולה.

האם השקעה במניות היא לטווח הארוך?

עולה מובן תמיד השאלה האם באופן כללי השקעה במניות, נחשבת תבור השקעה לטווח הארוך או שהיא לרווחים מהירים. כדאי לזכור כי במקרה של דלק קידוחים, הרי שהמשקיעים נהנו מהעלייה במניות בעיקר בשנתיים האחרונות, ולכן אפשר להסתכל על כך בתור השקעה שניתנה לטווח הארוך.

מודעות: