מה זה ניכיון שיקים בבנק

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים לעסק בעיה של תזרים מזומנים היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים. מבחינה מקצועית, תזרים מזומנים הוא מונח בניהול וחשבונאות המתייחס לתנועה של כסף מיחידה עסקית אחת ואליה לאורך תקופת זמן קצובה. אותה יחידה עסקית יכולה להיות עסק שלכם

השקעה בטכנולוגיה לטווח רחוק משתלמת

אין זה סוד כי כיום נראה כי עולם הטכנולוגיה קוסם לרבים הן מן הצד המקצועי והן מהצד העסקי. רבים כיום פונים ללימודי טכנולוגיה ומחשבים במטרה לפתח טכנולוגיות חדשות או ליישם טכנולוגיות קיימות במוצרים חדשים בתחומים רבים ומגוונים ביותר. למעשה כל התפתחות המשק כיום תלויה בחידושים ובהתפתחות הטכנולוגית ועל כן השקעה בטכנולוגיה יכולה מאד להשתלם בסופו של דבר.

השקעה בטכנולוגיה – השקעה בחברות הזנק

השקעה בטכנולוגיה אשר מוכרת לכולנו היא השקעה בחברות הזנק (סטארטאפ). השקעות קטנות אלה יכולות להניב רווחים עצומים במידה והטכנולוגיה המפותחת בחברות אלה, או היישומים שלהם יתגלו כמסחריים. על פי רוב, מדובר ברעיונות שיש למפתחים שונים המתארגנים בחבורות עבודה שונות המקימות חברה גרעינית, וכאשר הם מגיעים לדרגה מסויימת בפיתוח המוצר שלהם הם זקוקים להשקעה גדולה יותר, כדי להביא את המוצר למצב ויזיבילי. חברות כאלה יש בתחומי טכנולוגיה רבים לרבות הבאות:

  • חברות לפיתוח טכנולוגיות עבור מכשירים רפואיים
  • חברות לפיתוח תשתיות רשת אינטרנט
  • חברות לפיתוח בתחום האנרגיה
  • חברות לפיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום האופטיקה, המיכון האוטומטי וכדומה

השקעה בטכנולוגיה נחשבת להשקעה לטווח הארוך, ובהרבה מקרים היא מתגלה כמאד ריווחית מן הסתם. ישנן חברות מיוחדות אשר מתמחות בהשקעות קטנות בחברות הזנק, והן יודעות לפזר את ההשקעות שלהן בצורה כזו אשר גם אם רק אחוז קטן מן ההשקעה שלהם יישא פרי הוא יכסה את כל יתר ההשקעות אשר נפלו ועדיין יביא לרווח עצום.

איך להשיג השקעות בטכנולוגיה

חברות הזנק אשר מגיעות למצב שבו הן זקוקות להשקעה צריכות להוכיח כי המוצר או הטכנולוגיה שלהם עונה לצורך קיים בשוק בצורה אשר לא נעשתה קודם לכן, וכי ניתן להגן על הפיתוח בצורה של פטנט. על ידי הכנת תיק השקעה מפורט והצגת העבודה אשר נעשתה עד כה בתוספת ניתוח השוק וצרכיו עשוייה החברה לקבל את ההשקעה הנחוצה לה על מנת להפוך את הפיתוחים הטכנולוגיים שלה למנוף מסחרי גדול.

חברות ההשקעה, ואף משקיעים פרטיים, ידעו להעריך את הסיכון שבהשקעה ולהחליט על גובה ההשקעה הכדאית מבחינתם.

מודעות: