מה זה ניכיון שיקים בבנק

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים לעסק בעיה של תזרים מזומנים היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים. מבחינה מקצועית, תזרים מזומנים הוא מונח בניהול וחשבונאות המתייחס לתנועה של כסף מיחידה עסקית אחת ואליה לאורך תקופת זמן קצובה. אותה יחידה עסקית יכולה להיות עסק שלכם

האם זיוף כספים משתלם?

האם זיוף כספים משתלם בהתחשב בחוק?

מאז שחר ההיסטוריה, ניסה האדם לזייף כסף. בין אם היה מדובר על מטבעות עתיקים במיוחד, ובין אם מדובר על שטרות שיוצרו לפני שנה: בני אדם ניסו להגדיל את ההון שלהם בדרך לא חוקית, ולהתגבר כמובן על האמצעים לזיהוי הכסף החוקי. עולה מכך כמובן שאלה חשובה – הרי דרך אמצעים של זיוף כספים, אדם יכול לצבור הון גבוה ומשמעותי במיוחד, ובעצם להפוך למיליונר. האם הדבר אכן משתלם עבורו, בהתחשב בחוקים של מדינת ישראל? בואו ונביט בהוראות של החוק, ונבין במה הדבר כרוך.

הפשע לא משתלם

  • מה אסור לעשות? – ראשית, חשבו מאד להבין שהחוק לא מבדל בין עצם הפעולה של זיוף כספים לבין השימוש בכסף מזויף. כלומר, כדי להיות מואשם בזיוף של כסף, לא חובה שהנאשם יהיה בעצמו המייצר של השטר, ומהצד השני, אין שום חובה שהוא יעשה בו שימוש כלשהו. פסיקות של בית המשפט, למשל, שנעשו נגד אדם שהדפיס בעצמו שטרות של 50 ₪, אך לא השתמש בהם, הוכיחו כי לא חובה שאדם יעשה שימוש בכסף המזויף בפועל, בכדי להוכיח את אשמתו, וזאת תחת ההנחה שאם אדם הדפיס כסף מזויף, הוא לא ממש עשה זאת למטרות אומנותיות. מהצד השני, אם אדם שילם בעסקה עם כסף מזויף שלא הוא ייצר – אפשר שהוא יואשם אף הוא.
  • מה העונש הקבוע בחוק – לפי דיני העונשין במדינת ישראל, העונש המקסימלי על זיוף כספים עומד כיום על שבע שנות מאסר! חשוב להבין שגם כאן אין זה משנה אם אדם השתמש או הדפיס בעצמו את הכסף המזויף. מהצד השני חשוב לזכור, שכמובן לא תמיד בית המשפט גוזר את מלוא חומרת הדין על הנאשם. יש שיקולים נוספים – האם מדובר על עבירה ראשונה, מה הייתה כמות הכסף שזויף וכיו"ב. חשוב לציין שגם עונש כמו מאסר על תנאי וקנס – הוא כתם בעברו של האדם שהשתמש בכסף המזויף.
  • איך מוכיחים את השימוש? – אם למשל שילמתם במכולת בשטר של 20 ₪, ובעל המכולת מצא שהשטר מזויף, האם אפשר יהיה לתבוע אתכם באשמה של זיוף כספים? כמובן שמקרים כאלו לא ייחשבו כזיוף, ויש עניין של תום לב. מהצד השני – ברור שיש עסקאות בשווי של מיליוני דולקים בכסף מזויף, שבהן תחול האשמה על מי שעשה בהם שימוש. מרבית המקרים הם כמובן באמצע הדרך, ובית המשפט צריך להכריע עד כמה האדם שעשה שימוש בכסף המזויף, היה מודע לכך.

אז משתלם או לא?

בסופו של יום, אנו רואים שהעונש המקובל בישראל על עבירת שטרות מזויפים, יכול להיות כבד במיוחד. בהתחשב בכך שמפעולת זיוף אחת, תחול עליכם סכנה של ישיבה בכלא לשבע שנים – מדובר על סיכון שבהחלט לא שווה לקחת במקום זה. מומלץ לפנות לאפיקים רווחיים וחוקיים יותר.

מודעות: